Страница 6 из 119

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 04 ноя 2019, 16:47
Vked
Я так понимаю, что член или не член семьи :), а для негражданина ЕС резиденс карта обязательна.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 04 ноя 2019, 17:22
KotBegemot
Бритиши только что ответили, стандартным, но исчерпывающим письмом:

Вот выдержка:

If you’re not an EU, EEA or Swiss citizen but you have a family member who is, you’ll be able to use any of the following to prove identity:

A valid passport
A biometric residence card
A biometric residence permit

If you are applying to the EU Settlement Scheme with a sponsor you will also have to provide evidence of your relationship. You’ll be able to use the following to prove relationship:
Married/Civil partners can use a valid marriage/civil partnership certificate, or a relevant document issued under the EEA Regulations as the married/civil partner of the EU citizen

To apply, as you have both had no residency in the UK, you must be present in the UK to apply. Please use the following link:
https://www.gov.uk/settled-status-eu-ci ... led-status

When you apply, you can either:
use the ‘EU Exit: ID Document Check’ app to scan your document and send your photo - you need to use an Android phone to do this (As your partner is a non-EU family member, you must have a UK issued biometric residence card to verify your ID using the app).
send your document by post, and upload your photo using the online application (you can take this yourself)

You can use the ‘EU Exit: ID Document Check’ app to verify your identity. This is available on Android and iPhone 8 and above devices. You can use a family member/friend’s device for the step of verifying your identity. There are no security risks in doing this as your data is not stored on the device.

For guidance on how to use the app, please visit: https://www.gov.uk/guidance/using-the-e ... -check-app

Non-EU nationals who do not have a biometric residence card, will be asked to make an appointment at a UK Visa and Citizenship Application Services (UKVCAS) service point to provide their biometric information (fingerprints and a photo, or a photo if you’re under 5 years of age when applying to the EU Settlement Scheme.


Получается, что сначала супруга подаётся на pre-settled вместе со мной, и потом у неё будет отдельный апойтмент для получения карточки.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 08 ноя 2019, 16:31
KotBegemot
Вот не знаю, возможно мне просто кажется, но они похоже раздвинули дедлайны подачи. Если я правильно помню, ранее было 31 января при выходе без сделки.

The deadline for applying will be 30 June 2021, or 31 December 2020 if the UK leaves the EU without a deal.
https://www.gov.uk/settled-status-eu-ci ... led-status

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 10 ноя 2019, 01:03
KotBegemot
Возник такой вопрос, а сколько занимает процесс проверки паспорта для не-ЕС граждан и через сколько они примерно возвращают обратно паспорт?

Send your document by post

You must send your document by post if you have a:

non-EU or EEA passport
biometric residence permit
non-biometric ID card

If you have any other identity document, you can send it in the post if you cannot use the ‘ID Document Check’ app.

You’ll get your document back as soon as it has been scanned. This could be before you get your decision.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 09:46
RoccoBarocco
Прошло у меня уже 3 недели с момента подачи заявки. Ждать дальше? Подавать повторно?

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 09:52
Vked
RoccoBarocco писал(а):Источник цитаты Прошло у меня уже 3 недели с момента подачи заявки. Ждать дальше? Подавать повторно?


Зачем повторно? Вы не сможете кмк с тем же телефонным номером и имейлом.

До месяца может занимать официально: https://www.gov.uk/government/publicati ... plications

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 11:54
RoccoBarocco
Vked писал(а):Источник цитаты До месяца может занимать официально

да, я это прочитал. Странно. Ну я подожду, вопрос что делать дальше, если не будет ответа? Писать или дальше ждать?
https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/
написал сюда.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 11:58
Vked
RoccoBarocco писал(а):Источник цитаты да, я это прочитал. Странно. Ну я подожду, вопрос что делать дальше, если не будет ответа? Писать или дальше ждать?


Я бы написала. Вам же пришел имейл с подтверждением того, что вы подали на статус? В нем должен быть референс номер. Напишите им или позвоните (я не знаю, можно ли позвонить, нужно проверить), если месяц пройдет, а ответа не будет.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 12:03
RoccoBarocco
Vked писал(а):Источник цитаты Я бы написала

https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/- уже. Жду 5 дней ))

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 12:15
Vked
RoccoBarocco писал(а):Источник цитаты
https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/- уже. Жду 5 дней ))


Удачи! Я почему-то думаю, что всё будет нормально у вас.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 13 ноя 2019, 17:10
RoccoBarocco
Vked писал(а):Источник цитаты Я почему-то думаю, что всё будет нормально у вас.

Спасибо. Отпишусь. Хотя я и не особо волнуюсь. По факту год еще есть.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 14 ноя 2019, 13:25
RoccoBarocco
Получил ответ на запрос:
Dear XXXXXXXXXXXXXX,

Thank you for your question regarding your submitted application reference (XXXXXXXXXXXXXXXXXXX).

We understand from your email that you would like an update on progress.

Having checked our records, we can confirm your case is currently under consideration.

You will be notified by the caseworker if any additional information is required or when a decision is made.

Each application is considered on a case-by-case basis. Therefore, we are unable to give a timescale for completion. However, helping you obtain your status is of utmost importance to us. Please rest assured that we will notify the caseworker today of your email and concerns.

Please wait to hear from the caseworker and follow their instructions when prompted. Please ensure you check your Inbox, as well as your Spam and Junk Mail folders regularly.

Should you require further information about the EU Settlement Scheme, please go to https://www.gov.uk/settled-status-eu-citizens-families or alternatively, contact the EU Settlement Resolution Centre by phone on 0300 123 7379 (from inside the UK), 0203 080 0010 (from outside the UK) or by submitting a further question using the online enquiry form https://eu-settled-status-enquiries.ser ... v.uk/start

UKVI is keen to continually review and improve its service to our customers. To help us to do so, we would be grateful if you could complete our customer survey https://homeoffice.eu.qualtrics.com/jfe ... DBhhKZnDW5

Please note we cannot deal with any enquiries/replies sent directly to this mailbox.

Yours sincerely,

EU Settlement Resolution Centre

UK Visas & Immigration

По прежнему ожидаю )))) НО хоть на запросы отвечают.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 14 ноя 2019, 13:26
Vked
RoccoBarocco писал(а):Источник цитаты По прежнему ожидаю )))) НО хоть на запросы отвечают.


Я думаю, у них просто завал. Ну и выборы на носу :) Главное - вовремя подать, что вы и сделали.

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 14 ноя 2019, 17:58
Таня
RoccoBarocco, добрый день! А у вас супруг(а) по eea family permit v uk? Можете поделить процессом оформления? Заранее благодарю!

Settled и pre-settled status - подача заявки

Добавлено: 14 ноя 2019, 19:16
RoccoBarocco
Таня писал(а):Источник цитаты Можете поделить процессом оформления?

Так все у меня просто. Сначала мы получили свои карточки резидентов в UK. Я постоянную, она на 5 лет. Потом жена подалась на NIN.
Я расписывать пошагово не готов. Ибо делал не сам, а через специально обученных людей.
Я просто немного ленивый, мне проще, что бы водили за руку. В любом случае, гражданин EU- это локомотив, а супруг (а)- вагончик.
Поэтому сначала все делал я, у жены даже пруф-оф адрес не было. Вы конкретизируйте Ваш вопрос. Что именно интересует.